Saturday, August 28, 2010

~Fitnah antologi cinta anissa~

~Fitnah antologi cinta anissa~Part 1
by Asha Nasha on Friday, August 27, 2010 at 2:40pm




Assalamualaikum....to all my fenz..asha nak ucap trme kasih coz ade gak yg ikuti ruang novel ringkas,cerpen,puisi n note2 asha...jasamu dikenang lorh,...n ikuti novel ringkas ni berepisod...n 1 lgi..asha mmg ske gne nama "haiqal"...so...jgn same kn semua nama yg ade ni dgn cerpen before nie ea...indvdu yg berlainan taw,,,k...saksikn sebuah novel hak cipta sendiri.......

















Asha mempersembahkan nukilan sebuah novel ringkas....







~Fitnah antologi cinta Anissa~

-Episod 1-













“Kau memang nakkan aku dari dulukan,sebab tu kau hasut mak aku untuk pergi pinang kau!..tak guna punya perempuan,aku ingat kau ni kawan yang baik rupanya racun.ingat sampai bila pun taraf kau takkan dapat menandingi atau berdampingan dengan aku.ingat! aku terima kau jadi isteri sebab mak aku je.dan jangan harap aku nak jalankan tanggungjawab aku sebagai suami kau.jadi suami kau pun aku tak ingin! ”

Kata-kata haiqal amat menguris hati anissa.







Sejak pekenalan mereka,anissa menjadi kawan yang sentiasa dijadikan rujukan haiqal. Akibat terlalu akrab membuatkan anissa menaruh harap dan memasng hati pada haiqal.namun anissa tiada niat untuk merosakkan keadaan dengan membuatkan mereka terpaksa diijab kabulkan.







“sampai hati abang cakap macam tu,anissa pun ada harga diri.anissa pun tak sangka jadi macam ni.anissa tak pernah jebak abang pun!...”













Seketika ruang bilik tidur anissa kelihatn sepi…suara-suara locengan bunyi loceng yang sedia tergantung di ruang slngd door,angin yang sentiasa memukul langsir yang hias tergantung dan kicauan bunyi bisikan brung yang bebas berterbgn menemani anissa yang hanya mampu duduk di suatu sudut tilam empuknya....







~bersambung~

No comments:

Post a Comment

Mahu Dikhabarkan Tentang Apa, ya?